Actueel: Foto’s en verhalen rond 5 mei delen, in Oost

Programma ‘Verhalen en foto’ s rond 5 mei delen’, over de intocht, de bevrijdingsfeesten en het herstel
Op zondag 5 mei organiseert Stichting Vlam voor (oud)bewoners van Utrecht-Wijk-Oost van 11.00-13.00 uur een ontmoetingsmoment met delen van verhalen over de Bevrijding en Vrijheidssoep. Voor wie er bij waren en voor wie er graag over hoort. Met een ‘han(d)teerbare’ foto-expo over de intocht, de bevrijdingsfeesten en het herstel.
Eigen foto’s kunnen ook nog ingestuurd worden, via stichtingvlam@gmail.com
Weet je oudere kennissen, straatgenoten, familieleden die ook geïnteresseerd zijn, een lift is vast welkom, en op zondag is parkeren in deze wijk gelukkig nog gratis.

De Bevrijding is intussen natuurlijk even geleden. Ook het verhaal is interessant van wie toen alleen als jong kind een eenvoudige ooggetuige was van de Intocht, mee mocht doen met de kinderaubade en/of worsteling met het herstel zag. Ook verhalen van wie er van (groot)ouders ed. over hoorde zijn dat. Wie bovendien nog eigen foto’s van toen heeft en/of zich ook wil laten interviewen wordt van harte uitgenodigd om vast vooraf te bellen met Stichting Vlam via 06-13033190 (hiervoor t/m 5 mei van maandag t/m zaterdag zowel overdag als ‘s avonds)

Door steun van het comité Bevrijdingsfestival Utrecht, PLUS Van Ostadelaan en Careyn, is de bijeenkomst in cafe-restaurant Swellengrebel, Fockema Andreaelaan 100, zonder entree en kunnen koek en soep met wat brood aangeboden worden. (Koffie en thee  à 1,50 contant/pin.)

Met hartelijke groet, Stichting Vlam

——————- ————–

Meer Utrecht-Oost-4&5mei-nieuws: Hartjesroute van ‘Kindjeshaven’ (Prins Hendriklaan 4-6) naar TruivanLierspeelplezier (Wilhelminapark)
Voorafgaand aan het weekend van 4&5 mei is in Utrecht-Oost bij het  Wilhelminapark en Prins Hendriklaan 4-6 de heropening geweest van de speeltuin als ‘TruivanLierspeelplezier’ met ook nog een hartjesroute vanaf de reddende crèche ‘Kindjeshaven’ daar naar toe.

Op dit moment is deze site bestemd voor het aankondigen van het komende programma ‘Verhalen en foto’s rond 5 mei delen. in Oost.’
Voor het delen van eigen foto’s over die periode in Oost of voor (heel) andere vragen aan Vlam graag mailen naar stichtingvlam@gmail.com